Vrouwen in de kerk

Voor vrouwen

Open Doors is verbonden met vrouwen van over heel de wereld. Ga jij de verbinding ook met hen aan? Dat kan op allerlei manieren. We hebben ze hieronder op een rijtje gezet.

Bid

Open Doors vraagt jouw gebed voor vrouwen. In de categorie vervolgde christenen, zijn meisjes en vrouwen namelijk extra kwetsbaar. Vervolging van vrouwen is vaak complex, gewelddadig en verborgen. In tegenstelling tot vervolging van mannen. Die is doelgericht, ernstig en zichtbaar. Dat blijkt uit het onderzoek dat Open Doors deed naar genderspecifieke vervolging (7 maart 2022).

In antwoord op deze schrijnende feiten, willen wij je aanmoedigen om te bidden voor een aantal vrouwen uit de vervolgde kerk. Elke twee maanden vind je hieronder actuele getuigenissen, inclusief gebedspunten. Je kunt die bijvoorbeeld in jouw eigen gebedsgroep onder de aandacht brengen. Bij een bestaande gebedsgroep in Nederland of Vlaanderen aanhaken kan ook. Neem voor meer informatie over een groep bij jou in de buurt contact met ons op. 

Vrouwenevent

‘Geboren voor vandaag’. Dat is het thema van het vrouwenevent op zaterdag 23 maart 2024. Ben jij er ook bij?

De verhalen van Simin, Sara en Neema

Simin* uit Iran
Arrestatie. Gescheiden worden van haar man en twee jaar oude dochtertje. Leven als vluchteling in een vreemd land. Simins* geloof in Jezus geeft haar leven zin, maar brengt het ook in gevaar.
Lees het volledige verhaal van Simin

Sara uit Irak
Sara’s vader denkt dat haar nieuw gevonden geloof een bevlieging van een puber is. Als duidelijk wordt dat ze het echt meent, sluit hij haar op in haar kamer. Na tien dagen zonder eten en telefoon gaat eindelijk de deur van Sara’s kamer open. “Maak je klaar! Morgen trouw je met de neef van je stiefmoeder. Ik heb je niet goed opgevoed; misschien lukt hem dat wel!”
Lees het volledige verhaal van Sara

Neema* uit de Democratische Republiek Congo
Duizend gelovigen zijn bijeen in een dankdienst, na een evangelisatieweek waarin 62 mensen zich lieten dopen. Ook Neema* is erbij met haar zoontjes. De jongste dommelt in op haar schoot, ze slaat haar armen om hem heen… en dan davert de explosie.
Lees het volledige verhaal van Neema

*Schuilnaam

Ji-ho (foto ter illustratie)

Vrouwen­verhalen en gebedspunten in je
mailbox ontvangen?

Schrijf je dan hieronder in voor het Vervolgde Vrouwen Gebedsnieuws. Je ontvangt dan elke maand een e-mail met indrukwekkende getuigenissen van vervolgde vrouwen, inclusief gebedspunten.

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Aanhef*
Toestemming*

Schrijf

Wil je naast bidden nog meer doen? Jouw vervolgde broers en zussen kunnen wel een bemoediging gebruiken. Stuur jij hen een kaartje?

Scroll naar boven